Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 26 mars 2012

Av louise axelsson - 26 mars 2012 10:24

hej.

Som jag skrev igår så somnade Lucas utan välling i magen,vid halv tolv inatt så vakna han & var så ledsen.

Har faktiskt aldrig hört Lucas skrikit som han gjorde! :/ Tog honom till mig & provade ge lite välling ifall han var hungrig,han åt väl litegrann men var fortfarande väldigt ledsen.. Var ingenting som var riktigt bra,skrek hysteriskt i nästan 1 ½ timme :( Fan vad man känner sig hjälplös..

Grannarna måste ju tro att jag bara låter honom ligga & skrika..

Men efter mer än en timme börja han lugna sig,på mig i min säng...några pruttar senare så börja han somna in..fast han höll på somna och var lugn så krångla han med hur han skulle ligga,på mig,uppo ner och hur som helst.. Så jag tänkte, ska jag chansa nu och försöka få honom till sin säng?

eller ska vi båda ha en natt då vi kommer störa varandra och knappt sova.

Eftersom han var ju lugn nu så provade jag & han somna direkt i sin säng :) & sov till halv 9.


Blöjan var full med nr 2 i morse,så kanske var de det som störde i honom så inatt,men han har aldrig skrikit så..

Sen så var febern borta i morse? så min tanke är att det var tandprickning i natt kanske? men så lite som jag fått känna i munnen så känner jag inget just nu.. men det kan ju vara en sån liten liten grej som kommit upp.

Jag vet faktiskt inte,får vänta & se om jag känner nått sen & får se om febern håller sig borta.

Så samtalet till HC får vänta.Jag hoppas  vi slipper,skönt det vore om han fick må bra nu <3


Denna dag blir vi väl bara hemma,kanske en promenad om Lucas verkar OK med det.

Annars passar jag väl på att städa lite här hemma kanske..om orken finns,men det måste ju göras.

Mamma fråga om jag ville spela korp ikväll också,halv 8.. det är efter läggning för Lucas så i så fall kommer mamma vara här med honom. Vi får se..





/ la  

Ovido - Quiz & Flashcards