Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg under november 2011

Av louise axelsson - 30 november 2011 16:07

skriver ett snabbt inlägg nu bara, med en handen & lucas i den andra :)

Igår var febern runt 38, men i natt vid 4 mådde han dåligt,febern visade 40.6 :/ tycker så synd om honom. Men han lyckades somna om och sov sen till 6 och tuttade,somnade och sov till ca 10! vilket verkligen visar att han är utslagen..


Precis som igår så har febern legat kring 38.5, o han har ett bättre o gladare humör,inte som han brukar men det gör så mycket för sinnet när febern inte är sky hög.Tog faktiskt en promenad i friska luften på en timme,han sov så gott så.

Stackarn kräktes tidigare här, hur mycket som helst.. över hela golvet och hela sig (han satt i matstolen) var tvungen och duscha honom,men efter så har han tuttat bra så han får i sig vätska.Lillhjärtat <3


Nu ska vi mysa i soffan, vänner maraton och ljus.

Sen väntas bakning för fulla muggar,fick ett grymt sug efter att baka en massa :)

så gull mamma skulle handla det som saknas till mig :)


kram



Bli frisk nu älskade bebis!

   


/ la

Av louise axelsson - 29 november 2011 08:21

Igår var det en jobbig dag,mest för lillen såklart men usch vad orolig man blir.

Andra dagen med feber igår, på eftermiddagen gick den upp till 40.1 & mormor kicki kom med fler alvedon till hjärtat,febern gick ner till 38,6 vilket kändes mycket bättre,men det varade i knappt en timme & jag märkte på lucas att han blev mycket trött & slapp :/ febern hade då gått upp igen till 40.3 :/ å då var det knappa 2 timmar sedan han fick suppen. Ringde sjukvårdsupplysningen som bad oss åka till familjeläkarjouren,vi hann precis innan dom stängde.Där kollade läkaren öron,mun,hals,lungor & rygg. Visade sig att han hade en infektion i halsen :( så lucas har nu börjat med sin första penicillin kur, vid knappa 6 månader, han slog sin mamma för jag åt min första penicilin kur när jag var 7 månader.. verkar som han är som mig när jag var liten,sjuk mycket. Dock är jag nästan aldrig sjuk på äldre dagar,men det är ju så synd om dom små.

Febern gick upp ännu mer, när vi kom hem & när kl var vid 21 så var febern uppe i 40.7 lilla lilla hjärtat.

Han fick en till supp då & så la jag honom för natten,inte långt där efter gick jag också o la mig. Fick rådet att ha fönstret öppet på natten så det har vi haft,jag har frysig som bara den medans lucas ligger brevid & varm men inte "för" varm.

Vid kanske 12 så vände jag honom på mage,han brukar sova bättre så..vi hade inte somnat & han var gnällig. Han somnade på en gång & har sovit hela natten sen dess. Så sjukt de där, som "ska" ju inte ligga på mage,men under den senaste tiden vill lucas göra det.Han sover minst 5 timmar på raken då, det gör han aldrig om han sover på rygg.Ibörjan vände jag tillbaka honom och böka men då vaknar han ju & då får man vara vaken i nån timme. Men man är ju städigt orolig för att han sover på magen,men ja han sover mycket mycket bättre så. & jag vet ju själv, jag kan inte sova på rygg allra minst SOMNA på rygg. Men men jag börjar alltid med att försöka få han att sova på rygg, för det är ju så dom små ska sova. svårt det där. Hur gör ni som har små?


idag så blir det bara mys, men måste till apoteket såklart o hämta ut. Men friskluft skulle vara bra för honom sa de igår. Så det blir en snabb visit ute. Hoppas lill älskling slipper den hög febern, smärtar ju i hjärta att se honom så slö & brännhet. Hoppas ni alla får en bra dag, kram



     

Jag älskar dig så!


/ la

Av louise axelsson - 27 november 2011 17:13

Trött söndag,regning söndag.. Men ja, jag är en av dom som faktiskt tycker det kan regna istället för snöa. Visst är det mysigt med en vit jul,men det är bara det. Fick man välja mellan att ha snö i flera månader eller ingen snö på julafton så är mitt svar självklart. Men eller hur, allt blir ju krångligare med snö? det måste skottas hit o dit,man kan inte gå överallt,blöta kalla fötter,snöslak & sliriga vägar..ja ja skulle kunna fortsätta men.. :)


Iallafall så har det handlas idag,promenerat i ca timme i regnet,också fått sålt i väg min sista "bebis" tröja,lagat mat för en hel familj,diskat ett berg med disk,diskat igen efter matlagningen osv.. som sagt en trött söndag eller trök söndag kanske?

En lite gnällig plutt idag & i natt & nu var han så varm o tempen visa 39,5 :( han var ju nyss dålig,men nu funderar jag om det är tand på g kanske? för han är inge förkyld? & hårt är det ju i munnen men det har det varit ett tag..

Men det visar ju sig så småning om, tycker bara så synd om honom.. så liten & hängig <3 må det gå över fort.


Förresten så bowlade jag ju igår, den dagen glömmer vi..har lixom inget att tilllägga, eller joo jag klara mig iallafall utan att ramla eller nått,så på det viset skämde jag ju inte ut mig.. =P


mys med bästa resten av dagen <3


NEEEEEEEEEEEEEJ NU SNÖAR DET BARA FÖR DET!



Älskar dig min älskade bebis! <3



   

Snygg lucas med sina grimaser :) älskade unge!


/ la

Av louise axelsson - 26 november 2011 10:26

Hejsan.

Myspys morgon här,vaknade omkring 7 så det kallas väl sovmorgon :) La mig tidigt igår så fick många timmars sömn.

Så vad har denna dag att erbjuda? försöker få tag på cia nu,tänkte kika förbi henne för vi har skämmigt nog inte träffats på nästan 2 veckor,men hon verkar inte ha telefonen på.På eftermiddagen ska jag bowla min första match sen i januari,antagligen kommer jag skämma ut mig! men vad gör det, någon måste göra det också :)

Vad vi ska göra ikväll vet jag inte, alltid nått :)


nej nu ska jag passa på att göra mig klar medans lucas tar sig en powernap.

hörs..




alltid alltid så kommer mitt barn i första hand,borde vara en självklarhet för alla föräldrar....


 



Fotomodellen min <3 från kvällsbadet igår.

  


/ la

Av louise axelsson - 25 november 2011 07:22

Hej regniga & mörka morgon.

Idag så hade JAG planerat sovmorgon,lucas har ju planerat det tis,ons,tors men då har vi ju haft planer på morgon & ska iväg, men inte idag. Meeen lucas hade verkligen inte planerat det för kl 04.50 så slog han upp sina fina ögon & ville prata.Efter en timmes mutning med tutte så gav jag upp :) faktiskt är jag inte så trött,gjorde kväller tidigt igår.

Ja igår var vi på öppnaförskolan & myste med Elin & Igor,skulle vara mammagrupp egentligen men det blev inställt strax före den skulle börja,så vi tog våra pojkar ut ivagnen & tog en härlig promenad på en timme,prinsarna sov & vaknade lagomt tills vi hade gått klart,underbara barn <3

Hemma tog jag tag i att städa hallen & vardagsrummet,mer hann jag inte faktiskt ( måste ju roa bebis också).Ska väl göras en hel del idag.Satt även upp lucas 4 nya nalle puh tavlor,jätte fina. Men känner mig inte nöjd med placeringen så jag ska ordna med det idag också,undra om sandvikenhus blir sur av onödiga hål i väggen! :)

Det blir handling idag,Julprylar & fylla köksskåpen lite,så det blir lite äventyr med mormor kick idag.


Nu blir det mer kaffe..



 


/ la

Av louise axelsson - 23 november 2011 14:54

Går fan inte att tröttna!

 

Bury all your secrets in my skin
Come away with innocence, and leave me with my sins
The air around me still feels like a cage
And love is just a camouflage for what resembles rage again…

So if you love me, let me go. And run away before I know.
My heart is just too dark to care. I can't destroy what isn't there.
Deliver me into my Fate - If I'm alone I cannot hate
I don't deserve to have you…
My smile was taken long ago
If I can change I hope I never know

I still press your letters to my lips
And cherish them in parts of me that savor every kiss
I couldn't face a life without your light
But all of that was ripped apart… when you refused to fight

So save your breath, I will not hear. I think I made it very clear.
You couldn't hate enough to love. Is that supposed to be enough?
I only wish you weren't my friend. Then I could hurt you in the end.
I never claimed to be a Saint…
My own was banished long ago
It took the Death of Hope to let you go

So Break Yourself Against My Stones
And Spit Your Pity In My Soul
You Never Needed Any Help
You Sold Me Out To Save Yourself
And I Won't Listen To Your Shame
You Ran Away - You're All The Same
Angels Lie To Keep Control…
My Love Was Punished Long Ago
If You Still Care, Don't Ever Let Me Know
If you still care, don't ever let me know…

 




/ la


Av louise axelsson - 22 november 2011 20:37

Så var det kväll igen,tycker dagarn går vidrigt fort!

Men som skrivet förr var vi på babyrytmik i morse, blev även en promenad med elin & igor. Härligt med med barnvagns race ibland! Måste också säga att jag är så glad att jag träffat Elin, har alltid vetat vem hon är & så. Men att vi för det första gick på föräldrargrupp tillsammans som tjockisar,hon fick barn veckan efter mig,båda fick två underbara pojkar,vi går i samma mammagrupp nu & har faktiskt en hel del gemensamt utöver det! Så tack :) <3


Idag har jag gjort ett kanon köp, tycker då jag iallafall! Köpte en gåstol av Ida Lyngmo + sängkläder för kanon pris. & gåstolen har verkligen gjort succe redan. Har ju lånat en annan gåstol men det verkar ju vara helt utvecklingsstörd, haha!

Iallafall så är jag jätte nöjd. På eftermiddagen kom mormor kicki förbi också,drack lite kaffe o sådär..

Nu försöker jag få lucas att somna, eller nu & nu här sitter ju jag & han pratar inne i sovrummet så glatt,ska strax göra ett nytt försök med lille plutten! <3 han tog en sen powernap så det är väl därför.

I morgon är det babymassage, intressant!


Mammas bus-unge! Mammas allt! =)

   


/ la

Av louise axelsson - 21 november 2011 20:23

Vår dag har bestått av städ,disk & tvätt. Så egentligen har jag väl inte så mycket att skriva här. Vi tog oss en promenad på nästan en timme här på eftermiddagen,värsta dimman ju! Men det var kanon skönt,oså får man ju tacka den som kom på spotify. Nisse var helt dyblöt som bara en hund kan bli, speciellt när man knappt har några ben utan bara 4 tassar i stort sett! haha :) Efter det hängde jag upp sista tvätten & gjorde kyckling.

Sen har vi bara gullat omkring här hemma som bara jag&lucas kan <3

Fick kämpa ett tag innan han somna för kvällen,dock är ju inte klockan så mycket men han var ju trött så därför gav jag mig inte. Men han skulle ju prata & prutta med munnen,äta på kudden,kraffsa på alla mönster på sängkläderna osv först :)

Han är nog lite halv vaken nu också då det gnälls lite från sovrummet..


Imorgon väntar babyrytmik med Elin & Igor :) <3

Dom ringde från öppna idag & baby massagen börjar på onsdag, då har vi sällskap av Jenny & Elias!

hmm, sen är det nog mammagrupp på torsdag så jag kommer springa där en hel del! =P


Den som säger att lucas inte har hår har fel, han har bara den traditionella gubbfrillan =D

& faktiskt har det börjat kommit rätt mycket hår/fjun på hela huvudet nu! :)

 

min lilla periska <3


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards