Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 8 november 2011

Av louise axelsson - 8 november 2011 19:15

Dagen idag; Myspys med plutten i famnen framför tvn en bra stund i morse,helt fantastiskt vad härligt livet är! Vi gjorde oss i ordning till klockan 9 & promenerade våran super korta bit till öppnaförskolan,busade med Igor & Elin innan babyrytmiken som började klockan 10, hann med en kaffe också. Lucas var lite trött idag tror jag,men nog uppskattades babyrytmiken :) Den var slut vid halv ungefär & 11.15 var det bvc besök med spruta :/ Så lucas hann med en powernap innan det var dax. Sprutorna gick faktiskt bra, jobbigt för mig mer tror jag. Han skrek till lite just vid sticken & sen klagade/skällde han en ganska lång stund där efter,men inget hysteriskt tack o lov,duktiga älskling!

Ja ojoj vad han hade växt, ökat över 1 kg sen 4 månaders kollen :) HANS kurva blev lite förändrad nu,vikten stack lite uppåt & längden lite neråt. 65 cm lång & 8050 gram ren kärlek, fan så jag älskar dig! Min korta knubbis. Jag var precis likadan när jag var i hans ålder.. så det växer ju till sig då jag faktiskt är rätt lång 174cm :) det där knubbiga vettefan! hehe.

Sedan gick vi hem & lucas sov en liten liten stund till.

Gick sedan till mamma för att möta upp lucas pappa, bilstolen vår stod där hemma. Så vid halv 4 hämtade han honom & jag gick en promenad med Nisse & med en tom vagn?! sjukt. tomhet,tomt - konstigt! uuaah.

Hann med en snabb visit vid cia också. Kom hem & satt igång o städa - till o med torkat golven! Måste göra sånt, kan inte bara sitta när lucas inte är här, då blir jag helt tokig!!

Vid 5 kom min älskade bebis hem & allt blev som det skulle igen! Han var trött som en tok så han sov/ammade ett bra tag. Nu kör vi sista krafterna innan det är dax för sängen för hjärteliten. Blir tidigt för mamman med.


Puss på mitt älskade barn, som börjar bli så stor! Stanna tiden en stund nu <3

 

Lucas & Nisse <3


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards