Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 18 november 2011

Av louise axelsson - 18 november 2011 08:57

Förlossningen


När fick du reda på att du var gravid? 11 oktober - 10
Blev det en chock? Ja & så otroligt efterlängtat!
Hur gammal var du?
 20 år
Hade du mycket halsbränna? Inte nå, möjligen om jag åt för mycket choklad.
Spydde du mycket? Inte nå.
Var det någon favoriträtt som ändrades? Kunde inte känna lukt av korv, ett tag inget kött alls.
Hade du mycket foglossning? Inte nå,möjligen litegrann på slutet.
Hade du sammandragningar? Knappt!
Ditt sf mått som störst? 34 tror jag det sista jag skrev ner var.
Har du fått bristningar? litegrann & dom kom i vecka 36..
Trodde du att det var en pojke eller flicka? Pojke.
Vad hoppades du på? Spelade såklart ingen roll, men har alltid sett mig få en pojke först.
Hade du mycket vätska i kroppen? I fötterna & benen sista veckorna.
Hur mycket gick du upp i vikt?
21 kg
Hur ser du på graviditeten idag? Oj,skulle kunna ge världens längsta svar här. Det hände mycket i mitt liv under graviditeten,mycket som förstörde min fina graviditet.Men av just graviditeten så var det fantastikst,mådde aldrig dåligt av den!
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Från början ville jag ha med pappan såklart, men det blev ännu bättre med min mamma. & jag är nöjd med min förslossning faktiskt.Man hör så mycket värre säker :p
Gick du över tiden? Nej,14 dagar före.
När började din förlossning? Värkarna började 31 maj.
Hur lång tid tog det? Från att jag kom in på förlossningen tog det ca 5 timmar.
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 7 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Hm, fick krystkänslor så tidigt,var svårt att ”hålla igen”. & oron att något skulle gå fel!

Var du rädd för något? Otroligt rädd för att lucas skulle få syrebrist eller så under förlossningen!
Grät du? Ja
Skrek du? Ja det gör man väl?

Tog du nått smärtstillande Ryggbedövning. 
Blev du sydd? Ja ett stygn.
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Min mamma & två andra.
Hade du någon nära med dig? Min mamma
Hur stor var bebisen?
3384gram 49cm lång.
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick han heta? Lucas

Hur ser du på förlossningen idag? Fantastisk, sån häftig jävla känsla!  Tänk att jag fött barn!?
Var allting värt det? Verkligen, hela alltihop. Förlossningen & graviditeten, allt som hände runt omkring också.

Skulle gå igenom vad som helst för min älskade son Lucas.


 


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards