Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg under maj 2012

Av louise axelsson - 31 maj 2012 08:11

För 1 årsedan ganska exakt ringde jag in till förlossningen,med massa funderingar.

Minns dagen som igår,resan till det bästa någonsin hade påbörjat :')

Dock förstog jag inte det själv,14dagar före bf datumet. Vilket resulterade i att jag

spenderade några timmar på stan med värkar :) Minns precis vilka människor jag mötte den dagen,

minns var vi satt,minns hur jag fick stanna upp när vad jag trodde var förvärkar kom :)

åh vilken fantastisk upplevelse som väntade mig.

Kan börja gråta nu för att jag blir så glad,tänk vad som väntade,vilken glädje :')


Kan inte förstå att prinsen fyller 1 år i morgon, eller 02.30 inatt <3

Älskade bästa Lucas <3


Så idag blir det massa städ,försökte städa lite igår men det blir ju lika stökigt med en gång.

Lucas ska  idag istället för igår åka till sin pappa på eftermiddagen,så då ska jag försöka städa ordentligt

& baka det sista till i morgon. hojta om någon vill komma och fika i mån :)


Skriver nog mer ikväll eller så, jag kommer idag leva på dagen för ett årsedan,tänka exakt vad jag

gjorde,kommer vara sentimental hela dagen,garanterat i morgon också :')

Ha en bra dag nu!


   


/ la


Av louise axelsson - 28 maj 2012 12:15

suck.. försäkringskassan i ett nöt skal. Mina dagar är ju slut nu, fick papper i slutet av april

att dom räckte fram till 13maj och att jag hade sökt några dagar för länge,men att det skulle betalas ut

till 13 maj. Nu förra veckan fick jag hem ett precis likadant brev fast med andra datum såklart..

Ja då räckte bara dagarna till 3maj.. Jaha hur kan det komma sig, jag har ju inte gjort någon ändring på nåvis så dom det har blivit nå knas så. Så ringde dit nyss och fick prata med ett stolpskott som helst ville gissa sig fram till lösningar,typ att jag gjort nå ändringar eller kanske den andra föräldern tagit tillbaka dagar? Ja men sa jag,varför skulle han ta tillbaka 10 dagar? och inte säga nått? prata väl tio min innan han orkade kolla igenom vad som var fel. Ja och dom hade bara räknat fel på brevet jag fick först..

Hur kan dom det lixom? hur ska man kunna veta nånting om dom inte kan det?

Blir så trött,lätt när man planerar och skit efter det där så stämmer det inte,vem vet vad man missat.

Även fått hem skickat 3 gånger från dom att den andra föräldern kan avstå mer dagar & han i telefon sa det också,konstigt då N säger att han ringt dit och dom sa att han var dum som ens gett mig nå dagar...

Snacka om att få olika svar beronde på vem man får prata med.


Skitsamma, allt löser sig. Blir ju inte mer än att man inte kan betala

räkningar och hamnar hos kronofogden lixom. ¨


Skönt iallafall att v25 börjar jag jobba på schema, istället för denna ovisshet.

Och förhoppningsvis får jag snart veta om jag kommit in på kurserna i höst!

Håller tummarna för det.


nej då nu har jag varit lite bitter :)

vi klarar oss alltid, bara denna ovisshet och när man tror man har föräldrardagar

så försvinner 10 st på en månad som man räknat med,det blir ju en slant det.

Skönt att man jobbat lite :) Men hade jag vetat att dagarna tog slut tidigare hade jag ju kunnat jobba mer

eller iallafall legat mer tillgänglig.


Plutt som föresten 14 timmar inatt, han somna ju som sagt kl 18 igår och vaknade kl 8 imorse :)

Nu sover igen och jag ska försöka äta nått medans. På eftermiddagen blir det förmodligen 1 år kalas :)


balkongmys <3

 


Ha en bra dag.

/ la

Av louise axelsson - 27 maj 2012 18:26

Ja ett litet inlägg får ni väl idag :)

Jag har som sagt jobbat både igår & idag,slutade nio igår & börja 7 i morse.

Tror ni jag kunde sova inatt då? NEJ.. kollade på klockan sista gången vid kvart i 2.

Uscha man blir ju inge stressad när man vet att man ska befinna sig på jobbet 5 timmar senare!

Men upp kom ja & det har gått bra som vanligt :)

& min älskade plutt var utanför vårat hem när jag kom hem från jobbet,som jag längtat!

Vi har pussat,fikat & badat, haft sällskap av älskade Mamma/mormor också.


Ja och det är morsdag idag, min första morsdag :')

Det är verkligen helt underbart att vara mamma till min lilla Lucas.

Finns inget som nånstin kan slå den grejen :)

Grattis till min mamma ( som är världensbästa,tack för allt du gör för oss),

till mig själv & alla andra duktiga mammor därute :)


Och ja, plutten var helt slut när han kom hem. Han var verkligen så himla trött att han fick välling kl 18 (!!!)

Somna så hårt på en gång att jag tror inte han märkte när jag ka ner honom i sängen. lillhjärtat <3

Det återstår och se om han säger godmorgon tidigt i morgon eller om han har sömn & kraft att ta igen.

Han hade somnat sent igår och vaknat tidigt i morse så han kanske behöver all sömn.


För mamman blir det nog en film strax innan BB live ;) weiii! Hoppas dryg Annika åker ikväll!! blä.

Och jag måååååååååååste ge fan i allt gott jag har hemma, detta är fan inte klokt.

Är det meningen att man ska gå upp och bli fetare igen när faktiskt sommarn är här?!

TYDLIGEN! less på mig själv.. Måste försöka hålla igen nu,börja promenera igen.

Ta tillfällerna ja får och sticka ut och jogga. bortsett från kalas som närmar sig då ;) haha

men man behöver ju inte överdriva kanske. Orkar inte ens med mig själv när jag skriver detta, det är

ju lixom uttjatat nu..för hur många gånger har jag inte skrivit såhär. haha


 


/ la

Av louise axelsson - 25 maj 2012 19:30

Hejsan.

Vilket fantastiskt väder vi haft idag,synd nu på kvällen dock.

Mest för att jag hjälpte cia att börja måla hennes staket,verkade ju så lovande sen bara blåste det

till och ja,regnet öste ner. Men det var ändå dax för oss att gå hem,Lucas var super trött.

Före det hängde vi med Cia till ica maxi, oså drack vi lite kaffe och mumsa glass. Köpte

en super god glass med hallon & saltlakrits som jag ska fortsätta trycka i mig om ett tag :)

Måste säga att jag är så stolt över min lilla kille,han är så social och mysig på alla vis,följer med

och trvis var man än gör,älskade unge :) Idag har han varit så söt och invigt sina sandaler,

med sina knubb fötter och underbara tår så är det bara så jäkla gulligt :) + jeans shorts :')


Igår hade vi också en härlig dag i det sköna vädret,först kolla vi in en lägenhet vid lunch,sen tog vi oss

en promenad ner på stan ( fyfan,jag trodde jag skulle flyta ut och bara bli en pöl på marken ).

Iallafall så skulle vi också möta Mimmi :) som var ganska seg i vanlig ordning haha. Hann köpa lite hårfärg

& solskyddsfaktor till pluttis. Sen köpte vi mjukglass när mimmi kom och hade det almänt trevligt.

Sen kom vi på att vi var hungriga så vi fläska pizza ;) körde lite omvänd taktik där,

men o andra sidan så vet man ju att man orkar med glassen om man tar den först ;) 

och så kom My,Thomas & lilla Sixten o gjorde oss sällskap, en trevlig dag! :)


Imorgon väntas massa mys med älsklingen på fm, har separtionsångest..

Lucas ska sova hos sin pappa för 2a gången..för min del väntas det jobb 13-21 i mån och på söndag 7-14,

så det är tur jag är sysselsatt i stort sett hela tiden. Jag saknar han ju på en gång, vill ha honom hemma!

Vill kunna gå in och pussa på honom innan jag lägger mig,vill titta in och små le för mig själv för han är

så underbar och sover på så konstiga vis ibland :)

Får ännu mer ångest när jag tänker på framtiden,att om ett par år ska man klara av typ varannan vecka?!?!

nä fyfan,men vad vet jag man kanske vänjer sig. Allt känns jobbigt när jag tänker på't!

Nog om det,får ta det när det kommer...


Måste skriva här också att tand nr 4 har äntligen tittat fram :') Mammas stora kille.

Kan säga att den tanden har bidragit till många blöjbyten och olyckor, som tillexmpel så pass

att jag måste tvätta han gardin ;) hahah.


Nu får ni lite bilder :)

<3


Hejhej mamma <3


Lucas med sin mormor :)

lätt finaste människan på jorden!!!!  


Kan ni förstå att min BEBIS fyller 1 år om 1 vecka?! Det kan inte jag..

det sägs att man inte kan säga bebis längre då.. min beeeeeeeebis Lucas <3


/ la

Av louise axelsson - 23 maj 2012 16:10

Men nu var det jätte länge sen jag blogga,först hade jag ingen lust med det sen har jag inte haft internet,

blev ju kaos när jag skulle försöka blogga från mobilen! Men nuså :)

Lucas är hos sin pappa just nu,kommer tillbaka vid 5 igen.

Själv har jag tagit ut drömmar ur ugnen,det blev kokosdrömmar och dom blev super goda!

Tänkte inte skriva så mkt mer just nu,istället får ni lite bilder.


Drömmar.



Har provat på mandelflarn med nutella,

blir nog bättre nästa gång då jag vet lite bättre hur stora man ska göra dom :)        


Min finaste på promenad <3


Favorit i repris,fast med mini smarties och lite nutella :)


Bröd till plutten :)


Busar i sängen <3

Vackrare kan ingen vara,buuuuuusungen min :)

Du får mig att må så otroligt bra! min ögonsten.


Tack älskade Mormor&Morfar,egentligen är det alldeles för mycket!

jag älskar er <3


/ la      

Av louise axelsson - 16 maj 2012 12:19

  

 

En bild säger mer än 1000 ord!

Jag älskar dig mitt barn,min son.

Om du bara visste hur mycket du ger mig!

/ la

Av louise axelsson - 15 maj 2012 21:08

  


/ la  

Av louise axelsson - 14 maj 2012 15:52

Jag älskar detta bröd,super enkelt att göra & ingen jäst. Vilket jag just idag inte har hemma & inte

känner för att ta mig ut i stormen. Tänkte skriva receptet :)

(fick detta recept av Lucas farmor för typ 2 år sen)


Lingonlimpa 1st;

ugn: 200grader


2½ dl vetemjöl

2½ dl grahamsmjöl

½ dl solrosfrön

1 dl havregryn

1 tsk bikarbonat

1 dl lingonsylt

3 dl filmjölk


Blanda ihop allt och ha det i en smord bröad brödform.

Sen in i ugnen 1 timme ( lägg folie över efter 30 min )


farligt gott med ost på,kan äta hur många som helst!!


 


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards