Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 9 maj 2012

Av louise axelsson - 9 maj 2012 11:42

Som ni kanske förstått så älskar jag att baka :) & har tyvärr inte tyckt samma om matlagning.

men har bestämt mig för att börja försöka göra lite roligare mat,inte speciellt svåra saker men ja,försöka

lära mig och börja tycka det är kul. Så häromdagen gjorde jag en egen köttfärspaj,som nog var den godaste

jag lyckas göra och Lucas tyckte också om,synd bara att ingen annan var här och prova ;) det är ju det som

är lite tråkigt,att man lagar till sig själv bara. Men nu börjar ju Lucas bli så stor att han kan börja äta massa mer.

Vid 1 år ska dom ju få kunna prova allt väl? hjälp! stora killen<3

Men så igår tänkte jag vad jag skulle laga idag,som troligtvis lucas skulle tycka om.

Kom då fram till hör och häpna att jag aldrig gjort korvstroganoff?! knäppt va?!

( vad jag kan minnas iallafall?!) Så det prova jag idag till lunch. Och lucas åt med glädje!

Tackar min mormor&morfar som gav mig en stavmixer förra veckan

Dock saknas det tyvärr lök :/ vilket var synd för det hade nog gjort sitt. Men kanske bättre för Lucas utan.

Han åt så bra, fyllde på hans tallrilk till och med :) Kul att han iallafall tycker om maten.

hade säkert tappa sugen direkt om han spottat ut!  
Ja då har man gjort korvstroganoff för första gången! hahah lite pinsamt kanske.


du&jag! <3

 


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards