Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 14 maj 2012

Av louise axelsson - 14 maj 2012 15:52

Jag älskar detta bröd,super enkelt att göra & ingen jäst. Vilket jag just idag inte har hemma & inte

känner för att ta mig ut i stormen. Tänkte skriva receptet :)

(fick detta recept av Lucas farmor för typ 2 år sen)


Lingonlimpa 1st;

ugn: 200grader


2½ dl vetemjöl

2½ dl grahamsmjöl

½ dl solrosfrön

1 dl havregryn

1 tsk bikarbonat

1 dl lingonsylt

3 dl filmjölk


Blanda ihop allt och ha det i en smord bröad brödform.

Sen in i ugnen 1 timme ( lägg folie över efter 30 min )


farligt gott med ost på,kan äta hur många som helst!!


 


/ la

Av louise axelsson - 14 maj 2012 09:58

Hej!

Ja igår då, plutten sov ju hos sin pappa natten till igår. Och kom hem igen vid halv 11 på fm igår!

Och fy satan vilket lyckorus jag hade i hela kroppen när jag väntade ivrigt när det var

10 min tills han skulle komma :) löjligt härligt och helt underbart att ha honom hemma<3

Han sov som en stock efter,fick väcka honom efter 1,5 timme,

han hade varit lite vaken hos pappa sin så han hade väl lite o ta igen.

På eftermiddagen sen åkte vi till min mormor & fira mamma,

bjuden på mat och super god efterrätt som jag bara måste göra själv också.

Åh jag blev så stolt över min kille, han åt samma mat som vi där :)

åt allt jag hade lagt upp utan några problem :') en jätte god köttgryta med potatis + grönsaker.

Älskade unge vad stor du blir!

Vi kom hem vid halv 7 ungefär och då var skrutt så trött så han somna lätt som en plätt

sov sen hela natten lång och vaknade vid halv 8 :)


Idag har vi väl inte hunnit med så mycket, eller jo jag har!

Städa badrummet från golv till tak.. så jävla äckligt & tråkigt men härligt när det är klart.

Ni som känner mig vet ju att jag har fobi för hår,visst jag klarar av hund hår på golv och soffan lixom

men hamnar det någon annanstans kan jag kräkas :P som att rensa hårborsten min,

som bara jag använder är så jäkla snuskigt. Haha men har klart blivit bättre en för nått år sedan.

Man lär sig!


igår bestämde jag att vi absolut ska gå en lång promenad idag,har blivit så jäkla kass på det!

konstigt att jag var så duktig för nån månad sen och gick fan ut och gick varje dag,

trotts minus gradet,snö,blåst och trök! men nu när det inte alls är lika bökigt

så har man blivit en soffpotatis,vem har snott min motivation?!!?

Och nu sitter jag o tycker det blåser alldeles för mkt,bara för att skylla på nått..

och det blåser ju som fan och det är jätte tråkigt men man kan väl klä sig bättre då?!?!?!?

får se hur det blir när plutten sovit sin tupplur efter lunch.

ska verkligen försökaaaaaaaaa ta oss ut.


Till lunch blir det blodpudding idag :) mums

Ha en bra måndag!

Tuppkam ;)

sötnosen med skjorta & hängselbyxor<3

 


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards