Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 9 mars 2012

Av louise axelsson - 9 mars 2012 09:08

Godmorgon :)

Känner mig otroligt utvilad,är så glad att Lucas är så duktig och sover så bra på nätterna.

Bara för att jag skriver det nu, så blir det väl en vaken natt i natt, brukar ju blir så när jag nämner hur bra han sover :) Han sov iallafall ( även den senaste veckan ) från kl 19 till 08. Han sover igenomsnitt 11-13 timmar per natt & det kan man ju inte vara annat än nöjd med :) Dessutom har han inte ätit ett enda nattmål sen andra natten han börja sova i sitt rum & det var typ 1½ månad sen.


Har haft ett uppdrag såhär på morgon, hitta Lucas tandborste! Finns många gömställen för en katt,hund eller bebis. Men hitta den under soffan, så jag skyller på katten denna gång. Och eftersom den låg under soffan så passa jag på att damsuga där också + vardagsrummet. Flitig såhär på morgon jag! ;)

Nu dricker jag kaffe & Lucas jagar nisse i gåstolen,nisse börjar få det jobbigt nu,förföljd istort sett hela tiden, men han tycker det är lite kul ibland också. På tal om Nisse, operation banta hund ( och mamman ) börjar idag..

har så dåligt samvete för att han inte får dom promenader han behöver (för motionenskull),det ska bli bättre! Nu går vi mot lättare promenad väder & mindre bök att komma ut med bebis,hund & vagn. Mer motion till hunden & mindre gotta till honom också,ibland skämmer man bort honom lite väl, dessutom är han ett riktigt matvrak som ibland hinner med att gluffsa i sig kattensmat. Nej nu skärpning. Lilla älskade Nisseman.


Ska faktiskt nästan med en gång göra oss redo för en promenad,ska bara dricka upp & kanske göra nått åt huvve så inte folk måste blir rädda såhär på morgon,köra av vägen på väg till jobbet.


Annars har vi nog inga speciella planer, Nisseman ska till mormor kicki i vanlig ordning & vi, jadu.

Kanske hälsa på morfar mats? vi får se.


ha en bra dag iallafall.

kram


   

/ la

Ovido - Quiz & Flashcards