Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 20 januari 2012

Av louise axelsson - 20 januari 2012 09:30

Vilket jävla system det är.

jämnställdhet,jo hejhej!

Jävla föräldrardagar..

N hade rignt till försäkringskassan sa han. Och människan som han fått prata med hade faktiskt sagt att Det var dumt att han ens förtöver några dagar till mig, det var onödigt tyckte hon i telefon & rådde honom att inte ge mig fler dagar. Jag kan ju faktiskt gå på soc när mina dagar är slut..För att få ihop vardagen när lucas är för liten för dagis..

Man undrar ju om hela historien berättades för kvinnan i telefon..vilken relation som det är osv..

 

näe, man kan inte tvinga nån att vara hemma eller ge dagar.

 

och allt bli då för lucas bästa?


Denna natt har det inte heller blivit nå sömn direkt.Vid 22.30 vakna lucas och ingenting var speciellt bra. Han fick ersättning och somnade om till typ 02.00 Jag som skulle sluta amma, var så fruktansvärt trött och slut så han fick tutta i natt.. Efter några timmar somna vi om och vi fick lite sömn iallafall. Alltså jag misstänker ju tänder,men än så känns det inget i munnen på honom,brukar det väl göra om det är på G? Hur länge kan det vara såhär innan den faktiskt ploppar upp, om det nu är tänder?

 

vad gör vi idag då? -10 minus ute men kändes som -25.

Fredag och mamma hämtar nog nisse efter jobbet i vanlig ordning. Nån som vill hitta på nått kanske? :) En promenad ska jag väl tvinga oss ut på under dagen iallafall.

 

Nu blir det mer kaffe.

 

  

 

/ la


Ovido - Quiz & Flashcards