Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 17 januari 2012

Av louise axelsson - 17 januari 2012 08:36

Hej..

 

Igår hade Lucas det ju som sagt jobbigt med magen.. Vilket han har haft sen han var 5 månader.

Det slutade med att jag ringde 1177 igår, för jag skrev ju här att jag skulle ge honom gröt.. Och han kräktes upp alltihopa! Och det minns jag sedan sist det blev för mycket, att dom sa åt mig att ringa igen eller åka in om han kräktes.. och det gjorde ju han igår.. plus att det enda han fått i sig på hela dagen var morgon vällingen & en yoghurt! Iallafall så ringde jag och dom fixade en tid på familjeläkarjouren.. Där dom inte sa så mycket om det, typ att ibland lider barn av förstoppning utan att vi läkare faktiskt vet varför. Jaha, så han ska alltså behöva ha det så här?

Iallafall så fick jag nå lavemang eller vad det nu heter.. nästan så jag fick tjata lite för att han skulle göra nånting annars hade han bara släppt iväg oss..

Lucas fick det direkt när vi kom hem och Ja, 20 min senare så var magen i full gång. ÄNTLIGEN. Och direkt blev han mnin bebis igen, glad.pratar,pruttar med munnen osv..

Har iallafall tänkt att jag ska ringa till hälsocentralen och få en riktig tid, ingen sån där akut tid! Utan en tid där man faktiskt får en doktor som har tid för en. Och man kan prata i lugn o ro.

 

Somnade i sin säng ganska sent, kanske strax före nio! och då hade han hunnit med 2 stora lass.

Vaknade sen vid 03.30 ungefär och då var det blöjbyte igen. Och jag märkte att denna natt skulle han inte somna om utan något i magen så han fick komma till min säng och tutta. Stackarn var antagligen jätte hungrig eftersom han inte kunnat äta underdagen och sedan tömt allt.

Vi somnade iallafall om till kl 7 :)

 

Så idag är han jätte glad, underbara unge!

Skriver kanske mer sedan. Ha en bra dag.

 

Bilden är från igår, så här är han nästan hela tiden när magen är sådär.

Deppig,trött och slut.

 

 

 

Och den här är från idag, alldeles nyss. Min glad pojke!! <3

    

 

/ la

Ovido - Quiz & Flashcards