Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 19 januari 2012

Av louise axelsson - 19 januari 2012 09:06

Godmorgon..

 

Mest för min skull ska jag skriva ner detta,så jag kan kolla tillbaka osv..

Det är angående vikt,mått & kläder. Har haft mina mål efter graviditeten. Jag har börjat närma mig slut målet ang vikten.. tror jag. Har nu drygt 1 ½ kg kvar. Sen såklart när tiden finns så måste jag träna upp kroppen,finns inte direkt mycket muskler..mest häng.. haha usch. Iallafall så om 1 ½ kg har jag gått ner nästan 30 kg sen jag var höggravid, Om man inte ska räkna med den så från inskrivningen på mvc har jag då gått ner ca 10kg.. var dock nått kg "för stor" redan då men iallafall. Har också upp nått målet att komma i ett par jeans,som jag fan inte fick över knäna här ett tag. Men nu sitter dom som dom ska. Känns otroligt kul faktiskt och gör en motiverad,jeansen kunde jag inte ha innan graviditen heller utan det var ett tag sen jag kunde ha dom.

 

Får väl ursäkte den som tycker jag är töntig som lägger ut kort på det..

Men det är ju min blogg såååå!

         

 

Nog om det..

Haft en jävlig natt igen om man får uttrycka det så. Lucas somnade kring 7 och vaknade strax före kl 22 och var inte nöjd med tillvaron. Råkade också skrämma honom så jag fick dåligt samvete som fan,stod kvar en stund och kolla om han hade somnat när jag klappat rumpan,han gnällde till och jag fortsatte då klappa rumpan, men då blev han rädd ! han var nog inte beredd och gnällde nog i sömnen, stackarn.. :/ då fick han komma till mig och gosa. Eftersom min plan är att sluta amma nu,senaste tiden ammar han bara nattetid och mest för att bara tutta. Så jag fick rådet att i sammband med det så ska jag avvänja honom att äta natte tid också, men det tänker jag hoppa för tillfället, känns taskigt att sluta med allt bara sådär & det är faktiskt inte ovanligt att barn som är över 1 år äter på natten. SÅ en sak i taget, slutade med att jag gjorde en liten skvätt ersättning inatt som han snabbt drack upp och sedan faktiskt somnade.. brevid mig. Så då sov han iallafall från ca 00 till 04,45 och vid 05.30 klev vi upp. Nu sover den lille busen och jag borde väl vila också men här sitter jag. Ska hänga tvätt och slå på mer kaffe.

 

Efter lunch blir det nog en promenad, kanske nån som vill ha besök?

På em kommer niklas och co o hälsar på Lucas......

Nå annat står nog inte på schemat idag.. diska typ.

 

Äh aja, nu får det räcka.

Hööööööööörs.

 

Mitt allt,finaste man kan ha <3

  

 

/ la

Ovido - Quiz & Flashcards