Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 15 januari 2012

Av louise axelsson - 15 januari 2012 08:45

Idag känner jag mig utvilad,otroligt skönt. Hade super mysigt igår när vi kom hem. Vi käkade gröt,badade och myste till slut i soffan med välling. Lucas somnade nog strax efter kl 20. Och sov enda fram till kl 06.45 :) det var då första gången han vaknade, vilket var någon vecka sen han sov så pass många timmar ihop. Han tutta lite då och sen verkade det som han ville sova mer. Men jag var tvungen att kliva upp och då vaknade han till, mamma skulle komma med nisse halv 8.

Nu har han ätit sin morgon välling och springer runt i sin gåstol och smackar med munnen, goungen.

Jag har druckit några koppar kaffe och hunnit med att byta sängkläder. Idag måste det städas här hemma. Har ett äckligt berg med disk som måste bort så jag slipper bryta ihop varje gång jag ska in i köket. FAN vad jag vill ha diskmaskin!


Igår var jag som sagt hem till Camilla, Så nu har jag frysen full med mat till plutt. Han ska få prova fisken & potatis/palsternaksmos till lunch idag. Tackar återigen Camilla för gårdagen :)

Har fisk,mosen,kycklig,köttfärsås,katrinplommonpure,ap
rikos/äpple pure,härligt!


Imorgon funderar jag på om vi ska ta oss till öppnaförskolan, var länge sen nuju.

Nån som är sugen på att hänga med? :)


har även kommit överens med Niklas.. Om dagar som dom ska ses. Vi börjar med 3 dagar i veckan..

1 av dagarna ska lucas följa med dit, jag hoppas det ska funka.. Dom senaste 3 gångerna blev han ju hysterisk och jag bad då att dom ska komma hit oftare så lucas lär känna sin pappa i en tryggmiljö.. har dock inte blivit någon skillnad precis. Men jag är trött på att höra att jag uttnytjar min makt..

Och jag tycker inte heller att det är så jävla kul att behöva sitta här med dom, som ibland jag får för mig att nån tror, hade gärna sluppit men det är för Lucas skulle inte min...

Vill bara mitt barns bästa.. även om så är att han är "pappan" så vet ju inte Lucas det, och jag skulle ju aldrig lämna honom till nån han inte "känner" i vanliga fall.. Men men..

...... och om intresset fanns från början så hade det nog fungerat nu.


Nog om det, blir bra till slut även här eller hur!?


Nu ska jag ta mig en kopp till.

Ha en bra dag.


 


/ la


Ovido - Quiz & Flashcards