Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 13 januari 2012

Av louise axelsson - 13 januari 2012 13:00

Fredag fredag fredag..


Vilken upp o ner dag.

Haft sån ångest angående föräldrardagarna..suttit på fks hemsida,ändra och räknat.. ändrat igen och funderat..

Får inte ihop det. Känns förjävligt att dagarna inte räcker så man kan vara hemma första året.

Jag vill inte ha lucas på dagis före året, det säger ju sig självt. Ingen vill sätta sitt barn på dagis före det och inget dagis tar emot det heller om det verkligen inte är ett ovanligt skäl till det.. men det är inget alternativ.

Nä men visst, sitt där o spar dom istället.. :/


Aja, inte lägga energi på saker man inte kan påverka va det ja. Ibland är det svårt.

det löser sig i slutändan.. antagligen.. förhoppningsvis.

Annars idag umgicks vi med cecilia på fm,hängde med henne till affären o snöovädret!

Hade tänkt dra plutten i sin pulka men storm som det var gick ju inte det.

Fy vad kallt det har varit idag,jävla blåsväder.

Sen på eftermiddagen kom mamma och hämtade nisse i vanlig ordning.Strax därefter fick lucas besök av Niklas o Karin.


Lucas somnade sedan vid halv 7-7,trött kille. Han sov hälften av sin vanliga sömn under dagen så han var så trött.


har roat mig med att kika på alla dessa kort som jag fick hem idag, 300 st närmare bestämt :)

även klistrat in några i hans fina bok. Dock inte klar på långa vägar.

& insåg när korten kom att jag glömde mappen med gravidmagen och korten från julafton,får bli nästa vända.

Så mysigt att titta igenom korten,min lilla lucas, min stora lucas, min fina lucas, mitt barn.

Oj vilket vackert barn jag har, min glädje, mitt kött och blod! <3


ååh, lucas har även börjat med puss ljud.. "smackar" hela tiden här hemma idag :)


 



En bild från promenaden igår :) Gullunge!!

 


Nu ska jag nog kika på nått avsnitt Californication innan det är läggdax.

Och känna mig tjock, har ätit fööööööör mycket ikväll,hej!


/ la


Ovido - Quiz & Flashcards