Mamma till Lucas 110601 v

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

- 120420 struntprat

Av louise axelsson - 20 april 2012 15:03

Hejsan.

Vilket jävla pung väder det är idag! Men känner mig lite glad att jag tagit mig till affären.

Vilket betyder att jag har choklad till ikväll,vilket ger mig en liten glädje ;)

Mamma kom hit vid lunch så jag kunde springa till ica,kände inte för att släpa ut hjärtat i detta väder.

glömde hälften & hade nästan ihjäl mig iallafall när jag skulle hem med allt..

Fick kuponger från Libero tidigare,så idag köpte jag sånna som jag ska prova!

både up&go och vanliga.. Provade libero när Lucas var mindre men tyckte dom inte var lika bra som pampers,

men passa på ändå nu när jag fått rabatt & det kanske passar bättre nu när han är större.

Dock kommer jag ha pampers baby dry på natten, som aldrig någonsin har läkt trotts

Lucas 12-13 timmars sömn på natten :) kung dom!

Resten av dagen kommer bestå av massa mys,tänkte att vi skulle bada lite & sådär.


Haha måste bara skriva detta, Lucas är lite feg av sig.. eller han ställer sig ju upp överallt & går efter alla saker utan problem,lika så om man håller han i händerna,men så fort man försöker släppa lite så sätter han sig direkt :)

Har provat det igår & idag,inte alls mycket bara för att testa lixom,eftersom han är så duktig bara han får hålla i sig.

Haha men så har vi ju gåstolen här hemma, som han inte använt på evigheter,vet faktiskt inte varför jag har den kvar ( den skrämmer ju bara mig om kvällarna ) iallafall så prova jag sätta han i den medans jag snabbt skulle dammsuga lite..Pojk stackarn blev en fegis & våga lixom inte röra sig?! haha han bara stod där och så nervös ut ;) lilla plutt,han som kuta runt som tusan för bara nån månad sen :) allesom han trodde han stod och höll i sig som han gör mot bordet :) lillhjärtat <3 Men det är bra att han är försiktig,både för honom och för mina nerver :)


Jobbade igår också, gick jätte bra! lite förvirrande men det var roligt :)

Plutten hade varit jätte duktig här hemma med mormor & sov så sött när jag kom hem <3

Tack mormor kicki för att du ställer upp för oss så mycket som du gör.


Nä nu ska jag pussas med bästa killen.


 

lucas adam stig <3


/ la

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise axelsson - 16 augusti 2012 15:05

Hejhej! Andra dagen på inskolningen idag :) har gått kanon.Han blev dock ledsen när jag skulle gå in på toaletten,men när jag kom ut sen så var han någon annanstans och var så nöjd! så det kändes ju ändå skönt, för imorgon går vi dit till 8.30 ...

Av louise axelsson - 13 augusti 2012 21:02

Tjenis.   Här sitter jag i soffan och ser ful ut. Väntar på att wallander ska börja. Vid kl 18 idag var jag på föräldrarmöte på Lucas dagis :) mitt första :)  Och tänk va att min bebis, som nyss låg i min mage och sparka och tryckte :') och...

Av louise axelsson - 12 augusti 2012 20:40

Busbusbus :) ett halvhjärtat försök att baka macarons,några blev bra..andra katastrof. nutella fyllning i brist på ork att röra ihop något :P bella (: Hon trivdes direkt, gått på lådan,ätit mat och sovit hur mycket som helst :) ...

Av louise axelsson - 10 augusti 2012 20:56

Provat att göra whoopie pies :) tja, har aldrig gjort dom förr, aldrig smakat förr och känner ingen som gjort det heller,så har inget att jämföra med :) Finns ju hur mycket olika fyllningar och dyl.. Idag provade jag med vit chokladkräm :) Ska ...

Av louise axelsson - 9 augusti 2012 21:22

Sådär ja, hemma igen efter ett arbetspass! En toppen kväll med super duper Jenny! :) Nu har jag avverkat mina 5 raka kvällar. Ledig i morgon,sen jobba kväll på lördag också. Sen är det inge jobb förens den 18e. Bakade tigermuffins tidigare idag...

Ovido - Quiz & Flashcards