Mamma till Lucas 110601 v

Direktlänk till inlägg 15 februari 2012

- 120215 hållkäft eller lyssna!!

Av louise axelsson - 15 februari 2012 10:37

Varför har folk en massa kommentarer och åsikter om saker dom inte vet bakgrunden till?

Jag måste nu skriva av mig litegrann, nämner inga namn såklart och jag hoppas att tjejen jag nu har blivit irriterad på inte tar åt sig allt för mycket om hon förstår att det är hon..

Självklart är den en annan mamma detta,som jag springer på ibland.. öppnaförskolan,grupper,affären osv..

För det första gav hon mig någon halv dålig kommentar om Lucas när vi var på öppnaf.. typ oj, gör han det det än, min gjorde det för jätte länge sen, oså visar det sig att Lucas är 2 ½ månad yngre och hon blev jätte förvånad och lixom jaha jag trodde dom var lika gamla,men då är det ju inge konstigt,då är han ju jätte duktig.."DÅ". Varför för det första jämnföra? och sen tycka o kommentera när man inte vet?

För det andra så när vi sprungit på varandra ute och stannat och pratat lite så sa hon en gång, VA? Bor du högst upp med en liten bebis? Jag skulle aldrig flytta högst upp då!.. Jag fick kommentera lite snabbt att jag hade inge val, jag hade ingen tid att vänta på ett guldboende i min situation som jag var i när jag inte hade nånstans att ta vägen! Hon svara knappt innan vi gick åtvarsitt håll.

En annan gång sågs vi på öppnaförskolan, då vi hade mer tid att prata. Prata lite om familj,barn,pappan osv.. och hon frågade om jag var ensamstående och hur kontakten var med pappan. ( så inte ens det visste hon, att jag var ensam) Jag sa då Lucas träffar sin pappa 2 dagar i veckan hemma hos oss och en dag tar han hem honom i ca 2 timmar. Hon nästan skratta mig rakt i ansiktet och sa nånting, vadå 2 timmar? får han inte ha han mer eller vill han inte? känns ju muppigt med så kort tid.. o massa negativa saker.. Jag fick då återigen förklara för den mamman bakgrunden, att Lucas kontakt med sin pappa knappt har existerat dom första 6-7 månaderna,att han inte haft tid,följdfrågor kom såklart så jag berättade i kortadrag hela historien,graviditet,husköp,skiljsmässa,madrass hos Cia,2 första månaderna hos mormor,lägenheten HÖGST upp jag var tvungen att ta,den nya,tiden som inte fanns,Lucas hysteriskagrin dom 3 gångerna han kom därifrån ibörjan och då varför vi bestämt 2 dagar här i hans tryggamiljö och 2 timmar hemma hos dom till att börja med.. osv.. Hon såg ut som ett frågetecken och sa: Oj,jag vet inte vad jag ska säga, finns det nått man kan säga när man hör sånt där och sen några svordommar. Och hon sluta med att säga på ett ungefär att: Jag skulle aldrig tilllåta det du gör, jag skulle aldrig vara så snäll, jag skulle inte acceptera osv.. Då vände det på alla kommentarer och åsikter när jag berättat lite kort om hur mitt liv sett ut.

Och det stör mig så frukstansvärt mycket, att människor ska ha så förbannat mycket åsikter och tycka en massa när dom i själva verkar faktiskt inte har nån aning om bakgrunden till saker och ting.

Lika på internet, ialla mammagrupper jag är med i, ser hur folk kommenterar andras liv och hur dom ska göra och tycker många gör fel, när dom i dom flesta fall inte vet nånting om vad som ligger bakom..

Blir förbannad!!!


HEJDÅ!

 
 
Z A N D R E A S . V Ä R L D Mamma till Joline

Z A N D R E A S . V Ä R L D Mamma till Joline

15 februari 2012 11:32

Förstår din frustration.. Jag skulle gett henne en smäll på käften :) haha! Så som du förklarar henne verkar hon vara litet stolpskott, seriöst ska man inte vräka ur sig massa saker om man inte vet något, man kan ju ta reda på fakta. Sen med ditt boende, men vadå man har väl aldrig något val om det är lite brådis med nytt hem? Och det är väl ändå väldigt sällan man verkligen får det guldboende man vill ha. Sak samma! Stå på dig :)

http://zandrea.blogg.se

 
Linda

Linda

15 februari 2012 11:34

Det finns folk till allt! Folk som medvetet vill såra och folk som säger saker utan att tänka sig för. Eftersom jag fick Hugo när jag var 15 år, så har jag fått höra en hel del jävelskap genom åren.

Men jag har lärt mig att låta det gå in genom ena örat & ut genom det andra. Jag har ingen som helst respekt för människor som dömer andra, utan ser dom som tragiska människor!
DU och dina nära, ni vet vad du gått igenom & vad du har klarat av! Och får jag säga det själv, så tycker jag att du är förbannat duktig!

Gå med huvudet högt, ta ingen skit & acceptera inga "energitjuvar" i ditt liv!

Kram.

http://lindqvistlinda.bloggplatsen.se

 
Monia - med bulle i ugnen

Monia - med bulle i ugnen

15 februari 2012 13:58

jag bor också på tredje våningen och hinner inte direkt skaffa nytt boende innan bebis - så man får helt enkelt göra det bästa av situationen, precis som med allt annat :) Hon har säkert fått allt serverat på silverfat sen hon själv var bebis det är väl därför hon är så oförstående på att alla inte har det så jävla lätt... :/

http://moniasundgrenjansson.blogg.se

louise axelsson

15 februari 2012 14:13

Precis, och jag bryr mig faktiskt inte om att vi bor högst upp! trivs jätte bra här hemma och skulle inte försöka leta en likdan fast längst ner bara för att! Det enda tråkiga är ju att han inte kan sova vidare i vagnen efter en promenad.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise axelsson - 16 augusti 2012 15:05

Hejhej! Andra dagen på inskolningen idag :) har gått kanon.Han blev dock ledsen när jag skulle gå in på toaletten,men när jag kom ut sen så var han någon annanstans och var så nöjd! så det kändes ju ändå skönt, för imorgon går vi dit till 8.30 ...

Av louise axelsson - 13 augusti 2012 21:02

Tjenis.   Här sitter jag i soffan och ser ful ut. Väntar på att wallander ska börja. Vid kl 18 idag var jag på föräldrarmöte på Lucas dagis :) mitt första :)  Och tänk va att min bebis, som nyss låg i min mage och sparka och tryckte :') och...

Av louise axelsson - 12 augusti 2012 20:40

Busbusbus :) ett halvhjärtat försök att baka macarons,några blev bra..andra katastrof. nutella fyllning i brist på ork att röra ihop något :P bella (: Hon trivdes direkt, gått på lådan,ätit mat och sovit hur mycket som helst :) ...

Av louise axelsson - 10 augusti 2012 20:56

Provat att göra whoopie pies :) tja, har aldrig gjort dom förr, aldrig smakat förr och känner ingen som gjort det heller,så har inget att jämföra med :) Finns ju hur mycket olika fyllningar och dyl.. Idag provade jag med vit chokladkräm :) Ska ...

Av louise axelsson - 9 augusti 2012 21:22

Sådär ja, hemma igen efter ett arbetspass! En toppen kväll med super duper Jenny! :) Nu har jag avverkat mina 5 raka kvällar. Ledig i morgon,sen jobba kväll på lördag också. Sen är det inge jobb förens den 18e. Bakade tigermuffins tidigare idag...

Ovido - Quiz & Flashcards