Mamma till Lucas 110601 v

Direktlänk till inlägg 29 september 2011

- 110929 guldklimpen

Av louise axelsson - 29 september 2011 12:25

Då har vi nästan precis kommit hem från mammagruppen & bvc besöket. Lucas somnade direkt i vagnen på väg hem o vaknade inte ens till när jag bar upp honom o la ner han i sin säng,utslagen kille! Som varit på toppenhumör hela fm, inte ett gnäll denna gång heller. Snällisen :)

Ja nu väger mitt hjärta 6830 gram och är 63 cm lång

Och eftersom amningen funkar så otroligt bra o han växer som han ska så tyckte hon på bvc att jag skulle köra på med det o kanske vänta minst en månad till innan jag börjar med "mat". Men det hade jag tänkt vänta med ändå,på livsmedelverket rekomenderar dom ju i från 6mån & självaste upplevelsen med att ge barnet något annat kommer ju så småningom iallafall,ingenting man missar ju :) så inge bråttom här inte!(allt funkar ju som sagt nu ) Sedan anser jag att barnet borde kunna sitta någorlunda själv innan det är dax, men alla gör ju som dom vill med sina små. Men fick iallafall någon bok som jag kunde läsa om smakportioner.


Nu blir det en kopp kaffe & sedan ta tag i disken medans plutten sover.

Ringa Ida ska jag också göra!

Ha en bra dag - det ska vi :)



avrundar med en bild från idag, på väg ut :)

 


älskade unge!



/ LA

 
 
Sabine

Sabine

30 september 2011 08:20

Oj va han vuxit på en månad! Jättebra ju=) När Alice var 4,5 månader fick hon lite gröt. Kände en oerhörd press ifrån andra att hon skulle få pröva mat, och nojjig förstagångsmamma som man var så lyssnade man på de och inte sig själv. Så vid 6 månader åt hon vanlig mat helt och hållet och gick inte att amma henne längre för hon ville inte. Så nu men Hugo ska jag nästan vänta till 6 månader med annan mat, om han växer som han ska då. Han var 61 cm och 6125 gram på 3 månaders kollen:)
Trevlig helg till er=)

http://allavifina.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av louise axelsson - 16 augusti 2012 15:05

Hejhej! Andra dagen på inskolningen idag :) har gått kanon.Han blev dock ledsen när jag skulle gå in på toaletten,men när jag kom ut sen så var han någon annanstans och var så nöjd! så det kändes ju ändå skönt, för imorgon går vi dit till 8.30 ...

Av louise axelsson - 13 augusti 2012 21:02

Tjenis.   Här sitter jag i soffan och ser ful ut. Väntar på att wallander ska börja. Vid kl 18 idag var jag på föräldrarmöte på Lucas dagis :) mitt första :)  Och tänk va att min bebis, som nyss låg i min mage och sparka och tryckte :') och...

Av louise axelsson - 12 augusti 2012 20:40

Busbusbus :) ett halvhjärtat försök att baka macarons,några blev bra..andra katastrof. nutella fyllning i brist på ork att röra ihop något :P bella (: Hon trivdes direkt, gått på lådan,ätit mat och sovit hur mycket som helst :) ...

Av louise axelsson - 10 augusti 2012 20:56

Provat att göra whoopie pies :) tja, har aldrig gjort dom förr, aldrig smakat förr och känner ingen som gjort det heller,så har inget att jämföra med :) Finns ju hur mycket olika fyllningar och dyl.. Idag provade jag med vit chokladkräm :) Ska ...

Av louise axelsson - 9 augusti 2012 21:22

Sådär ja, hemma igen efter ett arbetspass! En toppen kväll med super duper Jenny! :) Nu har jag avverkat mina 5 raka kvällar. Ledig i morgon,sen jobba kväll på lördag också. Sen är det inge jobb förens den 18e. Bakade tigermuffins tidigare idag...

Ovido - Quiz & Flashcards