Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 8 december 2011

Av louise axelsson - 8 december 2011 15:39

Hej du glada!


En riktig slapp dag känner jag,tvättar gör jag för fulla muggar men det sköter ju sig rätt bra utan min hjälp.

Hade planerat att gå ut på en promenad nu nån gång,men jag orkar fan inte! Orkar inte pulsa i snön,frysa och tröka.Kan fan inte förstå varför människor tjatar om detta väder? huuua.

Blir mys inne med bebis istället,Bada bebis & gosa är då mycket härligare än en kall promenad :)

Vi har ju faktiskt varit ute idag,tog en promenad innan vi gick till bvc & mammagruppen, en kort dock. Mammagruppen skulle handla om säkerhet idag, vi missa tyvärr hela istort sätt.. Första kvarten var vi med,sen var vi tvungen att byta blöja mitt i och lucas vart galet trött så jag la han i vagnen där han nästan hann somna innan vår bvc tant fråga om vi ville komma in tidigare än planerat. Så det gjorde vi & min fina bebis väger nu 8515gram & är 66,5cm lång! :) Kort och knubbig,men följer sin kurva så bra. Tänk vad han har växt på bara några månader?! allt går för fort!

Direkt efter den somna han i vanlig ordning i vagnen innan vi ens hunnit ut,sov även vidare trotts att jag släpa upp honom och dryga med ytterkläderna. Extra trött för vi klev upp kl 6 i morse,så då blir ju tiderna lite förändrade under dagen.. Han sov förresten från kl 20 - 06 så har inget att klaga på :) får hoppas på fler sådanna nätter,faktiskt så har han börjat sovit mycket mycket bättre på natten och jag tror att det är för att han äntligen börjar bli kry i kroppen!

Tänk om han ändå hade fått pencilin första gången jag tog honom till hälsocentralen, då tror då jag att han hade sluppit denna gång för jag får för mig att det är samma! Kärring o inte ens titta i halsen!

Men vad vet jag! :)


Nedu, nu blir det hänga tvätt sen blir det nog bad för oss! :)

kram


bästa du <3

   


/ la



Ovido - Quiz & Flashcards