Mamma till Lucas 110601 v

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av louise axelsson - 29 oktober 2011 20:49

Ibland kommer jobbiga tankar,i många stunder i vardagen med Lucas - i många ögonblick,som jag som mamma alltid kommer minnas,ibland då föreställer jag mig hur det skulle vara att dela det med en andra part,att kunna säga tex " titta nu log han förförsta gången,titta vilket roligt ansiktsutryck,hörde du vilken lång och gullig mening han tror han säger,han tog 4 steg själv" osv.. Ibland föreställer jag mig att dela det med någon, någon annan som också kommer minnas det som jag gör.Att typ kunna minnas tillbaka när lucas är 15år o tänka - åh kommer du ihåg när han gjorde si eller så.

Fast jag trivs som bara den med mitt liv,inget annat får tolkas! jag älskar att vara mamma! Jag trivs med tillvaron o tycker det är skönt att vara "själv". Är ju aldrig själv för jag har ju världens bästa lucas som sällskap, men ni förstår vad jag menar. & sen har jag ju världens bästa mamma & världens bästa vän som jag delar med mig av lucas härliga framsteg,men dom är ju inte med oss hela tiden o får uppleva det jag får.

Men visst är det tur att vi kan minnas?! Minnas allt det fina & underbara ögonblick. Tänk att det lixom funkar så.

Sen finns det ju en massa skit man inte vill minnas också, men hellre det än att inte minnas någonting

- eller hur?!


Oj vilket kladdigt o rörigt inlägg det blev,inte ofta jag skriver vad som finns i huvudet fullt ut, men ikväll fick ni lite ínformation om vad som rör sig mellan öronen, kanske lite för mkt? hehe..

( just i detta nu överväger jag att sudda ut allt,men orkar inte? ) haha


För övrigt har jag kört skilda världar maraton hela eftermiddagen,sjukt länge sen man såg det :) även proppat i mig popcorn eller pocorn som jag säger det & även två bullar som jag inte ens tycker om?! känns ju nödvändigt.

Blir några avsnitt till innan jag gör kväller.. glöm ej att ställa tillbaka klockan!


Jag älskar min son så obeskrivligt mycket,för dig kommer jag göra allt!

kött&blod,älskade pojk!


 


/ la

Ovido - Quiz & Flashcards